POLITYKA PRYWATNOŚCI
§ 8 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Postanowienia ogólne:
Rolę Administratora, w myśl rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. (dalej nazywane "RODO") w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w odniesieniu do danych osobowych Klientów, będących osobami fizycznymi pełni Sprzedający. - Pozyskiwanie danych:
Sklep pozyskuje informacje o Kliencie poprzez dane wprowadzone dobrowolnie przez Klienta w formularzu rejestracyjnym bądź po złożeniu przez niego Zamówienia oraz poprzez zapisanie w urządzeniach końcowych plików cookie - tzw. ciasteczka. - Podstawa przetwarzania danych:
przez przetwarzanie danych rozumie się czynności i operacje wykonywane na danych Klienta, w tym przechowywanie czy analizowanie na potrzeby usług Sklepu.
Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora w celu umożliwienia Klientowi korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności wykonywania wymienionych czynności:
- zakładanie i zarządzanie Kontem Klienta,
- Umowa Sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Klienta zmierzające do jej zawarcia,
- zapewnienie bezpieczeństwa świadczonych usług drogą elektroniczną, w tym egzekwowanie przestrzegania Regulaminu oraz przeciwdziałanie oszustwom i nadużyciom,
- obsługa Reklamacji Klienta,
- wykonanie obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych lub rachunkowych,
- prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych,
- księgowych,
- archiwizacyjnych. - Udostępnianie danych - dane Klienta są przekazywane następującym podmiotom zewnętrznym: dostawca płatności, podmiot realizujący dostawę Produktów, biuro księgowe, odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych.
- Uprawnienia Klienta - Klient ma prawo do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, żądania przeniesienia danych do innego administratora oraz wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych. Jeśli Klient chce skorzystać ze swoich praw, zobowiązany jest do skontaktowania się ze Sklepem mailowo: shop@mondu.pl Jeśli Klient uzna, że Jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, może złożyć skargę do organu nadzorczego.
- Bezpieczeństwo danych - po zrealizowaniu Zamówienia, dane Klienta nie są przetwarzane. Są jedynie przechowywane w formie e-faktury z zachowaniem bezpieczeństwa i braku dostępu osób nieupoważnionych. Administrator zobowiązuje się przechowywać powierzone dane osobowe Klienta do czasu odwołania przez Niego zgody lub zgłoszenia sprzeciwu.