REGULAMIN
§ 1 Definicje
- Dostawa – czynność polegającą na dostarczeniu do Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Dostawcy, Produktu zamówionego w Zamówieniu.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, dokonuje Zamówienia w Sklepie.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto -
- Sprzedający – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Produkt – rzecz ruchoma prezentowana w Sklepie, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Regulamin - niniejszy regulamin.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Sklep – serwis internetowy działający w domenie www.mondu.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Zamówienie Indywidualne - Zamówienie Produktu z zakładki Sklepu NA ZAMÓWIENIE. Zamówienie to jest realizowane przez Sklep po uprzednim kontakcie z Klientem i ustaleniu z Nim szczegółów dotyczących zamawianego Produktu oraz terminu realizacji takiego Zamówienia.
§ 2 Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem internetowym www.mondu.pl
- Sprzedającym jest firma MonDu Krzysztof Dubik z siedzibą w Płocku (09-410), ul. Sucharskiego 5/44, zarejestrowana pod numerem NIP: PL9222265850, REGON: 365059080
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wykonane ręcznie, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Aby złożyć Zamówienie, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet.
- Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- Kontakt ze Sprzedającym można uzyskać:
- korzystając z formularza kontaktu zamieszczonego na stronie Sklepu,
- adresu poczty elektronicznej: shop@mondu.pl
- pod numerem telefonu 513582453 w godzinach 9.00-17.00– osoba do kontaktu Monika
§ 3 Składanie Zamówienia
- Wszystkie ceny Produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto podanymi w złotych polskich.
- Produkty z zakładki NA ZAMÓWIENIE nie są dostępne od ręki. Są wykonywane dopiero po ustaleniu z Klientem terminu wykonania i wszystkich szczegółów dotyczących zamawianego Produktu. Ustalanie szczegółów Indywidualnego Zamówienia odbywa się drogą e-mailową.
- Klient może złożyć Zamówienie jako gość lub założyć konto w Sklepie.
- Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system Sklepu w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Zamówienie jest przyjmowane przez stronę internetową Sklepu.
- Zamówienie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz Zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe, w tym: dokładny adres, na który Produkt ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
- W przypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
- W procesie składania zamówienia Klient może wyrazić wolę otrzymania faktury uproszczonej, która zostanie przesłana drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu, w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze Sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy Sklepu.
- Jeśli Zamówienie nie zostanie opłacone w ciągu 5 dni, zostaje ono anulowane.
- Klient może opłacić Zamówienie wybierając jedną z dostępnych form płatności: zwykły przelew, płatność PayPal, przelew natychmiastowy, karta kredytowa, BLIK, płatność odroczona PayPo za pośrednictwem płatności online w usłudze Przelewy24.
- Zwroty płatności - w przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, zwrot środków dokonywany jest:
- w przypadku zwykłego przelewu na konto Sklepu - na numer rachunku, z którego płatność została dokonana;
- w przypadku płatności elektronicznych - na numer rachunku podany w formularzu odstąpienia od umowy;
- w przypadku karty płatniczej - na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu wcześniej ustalony ze Sklepem.
§ 5 Koszty i termin wysyłki Zamówienia
- Produkt wysyłany jest pod adres wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub podany drogą mailową. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Produkt wysyłany jest ze Sklepu w ciągu 1-2 dni od dnia zaksięgowania wpłaty za Zamówienie na rachunku bankowym Sklepu chyba, że w opisie Produktu był zaznaczony inny termin wysyłki. Do terminu realizacji Zamówienia należy doliczyć czas na dostarczenie produktu przez firmę spedycyjną.
- Produkt jest dostarczany za pośrednictwem paczkomatów inPost, Pocztą Polską lub firmą kurierską.
- Klient nie ponosi kosztów wysyłki zamówionego Produktu. Koszty wysyłki Zamówienia na terenie Polski są darmowe.
- Koszt wysyłki poza granice Polski ustalane są indywidualnie w zależności od gabarytów przesyłki oraz kraju docelowego.
§ 6 Procedura zwrotu /odstąpienie od Umowy
- Klient, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, ma prawo do odstąpienia od niej w terminie 14.dni bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia dostarczenia do Klienta Produktu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie na adres e-mail Sklepu - shop@mondu.pl oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14. dni. Zakupiony Produkt należy odesłać w stanie nienaruszonym, bez oznak używania wraz z dołączonymi gratisami na adres: MonDu Krzysztof Dubik, ul. Sucharskiego 5/44, 09-410 Płock.
- Produkt nie może zostać odesłany przesyłką "za pobraniem".
- Po otrzymaniu Produktu, Sprzedający dokona zwrotu kosztów całego Zamówienia w ciągu 7.dni zgodnie z § 4 pkt.II.
§ 7 Procedura reklamacji oraz rękojmia
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Produktu bez wad zgodnego z treścią Umowy.
- Zakres odpowiedzialności Sklepu względem Klienta, jeśli Produkt posiada wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedający ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową na zasadach określonych w przepisach obowiązującego prawa.
- Klient może zgłosić Reklamację wysyłając wiadomość na na e-mail Sklepu shop@mondu.pl
- Zgłoszenie Reklamacji powinno zawierać: imię i nazwisko, adres oraz adres e-amil Klienta, datę złożenia Zamówienia, nazwę reklamowanego Produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia.
- Reklamowany Produkt należy dostarczyć na koszt Sprzedającego wysyłając go na adres: pracownia MonDu ul. Sucharskiego 5/44 09-410 Płock.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu zgodnego z Umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności.
- Sprzedający rozpatrzy Reklamację niezwłocznie, ale nie później niż w w terminie 14.dni kalendarzowych od dnia złożenia Reklamacji. Sprzedający poinformuje Klienta o sposobie jej rozpatrzenia zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu Reklamacji. W przypadku rozpatrzenia Reklamacji na korzyść Klienta, Sprzedający naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Produktu.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta nie jest możliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Klient traci uprawnienia niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu z umową nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
- Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania Reklamacji są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami UOKiK:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php,
https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
§ 8 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Postanowienia ogólne:
Rolę Administratora, w myśl rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. (dalej nazywane "RODO") w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w odniesieniu do danych osobowych Klientów, będących osobami fizycznymi pełni Sprzedający. - Pozyskiwanie danych:
Sklep pozyskuje informacje o Kliencie poprzez dane wprowadzone dobrowolnie przez Klienta w formularzu rejestracyjnym bądź po złożeniu przez niego Zamówienia oraz poprzez zapisanie w urządzeniach końcowych plików cookie - tzw. ciasteczka. - Podstawa przetwarzania danych:
przez przetwarzanie danych rozumie się czynności i operacje wykonywane na danych Klienta, w tym przechowywanie czy analizowanie na potrzeby usług Sklepu.
Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora w celu umożliwienia Klientowi korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności wykonywania wymienionych czynności:
- zakładanie i zarządzanie Kontem Klienta,
- Umowa Sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Klienta zmierzające do jej zawarcia,
- zapewnienie bezpieczeństwa świadczonych usług drogą elektroniczną, w tym egzekwowanie przestrzegania Regulaminu oraz przeciwdziałanie oszustwom i nadużyciom,
- obsługa Reklamacji Klienta,
- wykonanie obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych lub rachunkowych,
- prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych,
- księgowych,
- archiwizacyjnych. - Udostępnianie danych - dane Klienta są przekazywane następującym podmiotom zewnętrznym: dostawca płatności, podmiot realizujący dostawę Produktów, biuro księgowe, odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych.
- Uprawnienia Klienta - Klient ma prawo do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, żądania przeniesienia danych do innego administratora oraz wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych. Jeśli Klient chce skorzystać ze swoich praw, zobowiązany jest do skontaktowania się ze Sklepem mailowo: shop@mondu.pl Jeśli Klient uzna, że Jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, może złożyć skargę do organu nadzorczego.
- Bezpieczeństwo danych - po zrealizowaniu Zamówienia, dane Klienta nie są przetwarzane. Są jedynie przechowywane w formie e-faktury z zachowaniem bezpieczeństwa i braku dostępu osób nieupoważnionych. Administrator zobowiązuje się przechowywać powierzone dane osobowe Klienta do czasu odwołania przez Niego zgody lub zgłoszenia sprzeciwu.
§ 9 Zmiana Regulaminu
- Klient, który składa Zamówienie bez zakładania konta w Sklepie, zapoznaje się i akceptuje Regulamin przy składaniu Zamówienia.
- Klient posiadający konto w Sklepie zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
- Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie nie są możliwe.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
- Zamówienie złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian Regulaminu, będzie realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
§ 10 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy polskiego prawa w szczególności: kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu oraz z zawartej Umowy między Sklepem a Klientem, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej.